Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
forest

Jak przygotować i przeprowadzić skuteczną akcję mailingową

Rekomendowane odpowiedzi

fullbox2-300x150.jpg

 

Ka??dego dnia na jednÄ? skrzynkÄ? pocztowÄ? potrafi przyj??Ä? od kilku do kilkudziesiÄ?ciu wiadomo??ci reklamowych. Dlaczego tylko nieznaczny odsetek z nich spotyka siÄ? z zainteresowaniem odbiorc??w? Niniejszy poradnik to pr??ba odpowiedzi na to pytanie oraz wskaz??wki, jakie dzia??ania nale??y podjÄ?Ä?, aby to w??a??nie nasz e-mailing zosta?? odczytany.

 

Specjali??ci od zagadnie?? marketingu od d??u??szego czasu starajÄ? siÄ? okre??liÄ? przyczyny, kt??re sprawiajÄ?, ??e niekt??re wiadomo??ci postanawiamy otworzyÄ? i zapoznaÄ? siÄ? z ich tre??ciÄ?, inne natomiast bez wiÄ?kszego zastanowienia wrzucamy do kosza. Wysokiej jako??ci baza danych, personalizacja kampanii, intrygujÄ?cy temat i tre??Ä? oraz poszanowanie prywatno??ci odbiorcy - to sekret skutecznego e-mailingu.

 

Bazy danych od kuchni

 

Era kampanii nastawionych na odbiorcÄ? masowego ju?? dawno powinna odej??Ä? do lamusa. W czasach, gdzie na ka??dym kroku bombardowani jeste??my rozmaitymi przekazami reklamowymi, starannie zorganizowana baza danych to klucz efektywnie przeprowadzonej kampanii. Oczywista, choÄ? nie zawsze stosowana zasada m??wi, ??eby e-maile kierowaÄ? wy??Ä?cznie do os??b, kt??re mogÄ? wykazaÄ? zainteresowanie danym tematem. Zatem g????wnym kryterium tworzenia baz danych powinny byÄ? preferencje konsumenckie.

 

Jak budowaÄ? bazy danych? Dobrym i do??Ä? popularnym sposobem jest umo??liwienie zapisania siÄ? na bezp??atny newsletter. Taki subskrybent to potencjalny klient, kt??ry z w??asnej woli i inicjatywy wyrazi?? chÄ?Ä? otrzymywania tre??ci reklamowych. W zwiÄ?zku z tym mo??emy byÄ? niemal??e pewni, ??e nasza wiadomo??Ä? marketingowa spotka siÄ? z jego zainteresowaniem.

 

ZadbaÄ? nale??y nie tylko o jako??Ä? bazy, ale tak??e jej legalno??Ä?. Warunkiem koniecznym jest pozyskanie zgody odbiorcy na otrzymywanie ofert marketingowych. Odchylenie siÄ? od tego obowiÄ?zku to najlepsza droga do tego, aby zostaÄ? zakwalifikowanym jako spamer, czyli rozsy??ajÄ?cy niechciane tre??ci reklamowe.

 

Legalne pozyskiwanie i tworzenie baz danych w oparciu o analizÄ? preferencji ka??dego z odbiorc??w to zajÄ?cie czasoch??onne. Na rynku istniejÄ? jednak firmy, kt??rych filarem dzia??a?? jest prowadzenie i udostÄ?pnianie baz danych w oparciu o model outsourcingu. JednÄ? z nich platforma komunikacyjna, w ramach kt??rej istnieje opcja wynajÄ?cia baz wed??ug dowolnie okre??lonych kryteri??w (np. wykszta??cenia, bran??y zatrudnienia, zainteresowa??, preferencji nabywczych czy wysoko??ci zarobk??w).

 

 

Z klientem na Ty

 

Personalizacja kampanii pozwoli pozyskaÄ? zaufanie i zbudowaÄ? wiÄ??? z klientem. Wyka??emy siÄ? profesjonalizmem i szacunkiem dla odbiorcy, je??eli w polu nadawcy ka??dego e-maila wstawimy w??asne imiÄ?, nazwisko oraz, opcjonalnie, nazwÄ? firmy, kt??rÄ? reprezentujemy. Nie wolno zapominaÄ?, ??e zabiegiem absolutnie niedopuszczalnym jest korzystanie z p??l DW (do wiadomo??ci) oraz UDW (ukryte do wiadomo??ci). Wielokrotno??Ä? adres??w widoczna po odebraniu e-maila wyglÄ?da bardzo amatorsko, przez co negatywnie wp??ywa na wizerunek marki.

 

PiszÄ?c e-mail mo??na zwracaÄ? siÄ? do odbiorcy oficjalnie - Pan, Pani lub bardziej bezpo??rednio - Ty, Tobie. Niepor??wnywalnie lepsze w skutkach sÄ? jednak wiadomo??ci spersonalizowane, w kt??rych zwracamy siÄ? do adresata wykorzystujÄ?c jego imiÄ? i nazwisko. - Liczba wej??Ä? na danÄ? stronÄ? poprzez linki zawarte w tak skonstruowanym e-mailu wzrasta w ekspresowym tempie z racji tego, ??e odbiorca, do kt??rego zwracamy siÄ? po imieniu czuje wiÄ?kszÄ? wiÄ??? z nadawcÄ?.

 

 

Savoir-vivre dobrego e-mailingu

 

Temat e-maila odgrywa bardzo istotnÄ? rolÄ?, poniewa?? po jego przeczytaniu konsument podejmuje decyzjÄ? czy warto zaglÄ?daÄ? w resztÄ? wiadomo??ci. Badania pokazujÄ?, ??e proces decyzyjny trwa zaledwie p???? sekundy, nale??y wiÄ?c pamiÄ?taÄ?, aby nasz temat by?? kr??tki (maksymalnie 50 znak??w), zrozumia??y, ale i intrygujÄ?cy. Warto wiedzieÄ?, ??e u??ywajÄ?c wyszukanych s????w mo??na ??atwo odstraszyÄ? odbiorcÄ?, a zawarcie takich wyra??e?? jak "okazja", "promocja", "darmo" mo??e zaowocowaÄ? sklasyfikowaniem naszej wiadomo??ci jako spam.

 

Nie mniej istotny ni?? tytu?? jest tak??e wstÄ?p zachÄ?cajÄ?cy do zapoznania siÄ? z dalszÄ? czÄ???ciÄ? e-maila. Nie powinien on jednak szczeg????owo opisywaÄ?, czego dana tre??Ä? dotyczy, ale wzbudzaÄ? ciekawo??Ä?, kt??rej zaspokojenie mo??liwe bÄ?dzie jedynie podczas lektury naszej wiadomo??ci.

 

Dobrym pomys??em na przyd??ugie e-maile jest wklejanie w??a??ciwie oznaczonych i wyr????niajÄ?cych siÄ? link??w wraz z kr??tkim opisem stron, do kt??rych przekierowujÄ?. Zamieszczanie aktywnych odno??nik??w pozwala tak??e ??ledziÄ? reakcje odbiorc??w na dany komunikat.

 

Od strony merytorycznej kampania powinna precyzyjnie trafiaÄ? w potrzeby danego odbiorcy, od strony wizualnej warto zadbaÄ? o przejrzystÄ? i atrakcyjnÄ? oprawÄ? graficznÄ?. Nale??y jednak pamiÄ?taÄ?, aby szeroko??Ä? wiadomo??ci nie przekracza??a 600 pikseli - zastosowanie siÄ? do tej wskaz??wki da gwarancjÄ?, ??e e-mail otworzy siÄ? poprawnie w wiÄ?kszo??ci program??w pocztowych. Nale??y tak??e zadbaÄ?, aby wiadomo??Ä? wa??y??a jak najmniej - odradzane jest dodawanie za??Ä?cznik??w, kt??re niepotrzebnie zwiÄ?kszajÄ? jej rozmiar. Najodpowiedniejszym formatem wiadomo??ci e-mailowej jest HTML. Z kolei niezbyt dobrym pomys??em jest przygotowywanie kampanii w programach typu Microsoft Word, kt??re dodajÄ?c zbÄ?dne formatowanie uniemo??liwiajÄ? poprawnÄ? wysy??kÄ? wiadomo??ci.

 

W stopce ka??dej wiadomo??ci powinny znale??Ä? siÄ?: podpis nadawcy, adres strony internetowej firmy, kt??rÄ? reprezentuje oraz kilka s????w o Polityce Prywatno??ci. Warto r??wnie?? za??Ä?czyÄ? informacjÄ? umo??liwiajÄ?cÄ? szybkie i bezproblemowe wypisanie siÄ? z listy subskrypcji czy zg??oszenie spamu - badania wykaza??y, ??e im ??atwiej te czynno??ci wykonaÄ?, tym mniej os??b siÄ? na nie decyduje.

 

Przed rozpoczÄ?ciem kampanii dobrze jest sprawdziÄ? wiadomo??Ä? wysy??ajÄ?c jÄ? na testowy adres e-mailowy - pozwoli to dostrzec ewentualne b??Ä?dy i nanie??Ä? stosowne poprawki. Nale??y tak??e pamiÄ?taÄ? o regularno??ci - aby nasz e-mailing odni??s?? sukces powinien byÄ? wysy??any zawsze tego samego dnia, o tej samej porze. Specjali??ci twierdzÄ?, ??e najwiÄ?kszÄ? skuteczno??ciÄ? cieszy siÄ? korespondencja dystrybuowana we wtorki i ??rody w godzinach od 14.00 do 15.00, nie czÄ???ciej ni?? raz w tygodniu, nie rzadziej ni?? raz na miesiÄ?c.

 

Z ca??Ä? pewno??ciÄ? istnieje jeszcze wiele pomocnych wskaz??wek, kt??rych nie spos??b wymieniÄ? w kr??tkiej publikacji. Bez wÄ?tpienia jednak te, kt??re zosta??y wskazane powy??ej stanowiÄ? bezwzglÄ?dnÄ? podstawÄ? przy tworzeniu skutecznego e-mailingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.