Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
forest

Kurs pozycjonowania stron WWW. Część I: 8 elementów, które pomogą Ci w walce o pozycję

Rekomendowane odpowiedzi

pozycjonowanie3-300x150.jpg

 

Dzi?? prawie ka??dy w??a??ciciel serwisu internetowego s??ysza?? o pozycjonowaniu. Wiele os??b pr??buje wiÄ?c samodzielnie, bÄ?d?? zlecajÄ?c to zewnÄ?trznej firmie, wp??ynÄ?Ä? na wyniki wyszukiwania. Jednocze??nie na forach internetowych pojawia siÄ? wiele pyta??, na temat tego, co mo??na zrobiÄ? we w??asnym zakresie. W niniejszym kursie postaram siÄ? opisaÄ? dzia??ania, kt??rych mo??na siÄ? podjÄ?Ä? we w??asnym zakresie, a majÄ? one jednocze??nie realne znaczenie dla pozycjonowania.

 

 

Nazwa domeny

 

Istnieje fa??szywe przekonanie, ??e u??ycie s????w kluczowych w nazwie domeny ma znaczÄ?cy wp??yw na pozycjonowanie.

 

Rzeczywi??cie, przy ma??o konkurencyjnych frazach mo??na odnie??Ä? takie wra??enie, ale ju?? przy ??redniej konkurencji nazwa domeny nie ma wiÄ?kszego znaczenia. Dlatego przy wyborze nazwy serwisu polecam szukanie domeny ??atwej do zapamiÄ?tania i podyktowania przez telefon.

 

Oczywi??cie, idea??em sÄ? kr??tkie domeny, jednak szansa na znalezienie takiej domeny sÄ? znikome. Polecam wiÄ?c wymy??lenie oryginalnej i kr??tkiej nazwy.

 

 

Wiek domeny

 

Wiek domeny ma bardzo du??e znacznie, w momencie gdy rozpoczynamy pozycjonowanie. W??wczas, im starsza domena, tym lepiej.

 

Nale??y jednak zwr??ciÄ? uwagÄ?, ??e nie chodzi tu o datÄ? zakupu domeny, ale o jej wiek w indeksie wyszukiwarki. Pozycjonowanie nowych domen jest zdecydowanie trudniejsze i nara??one na karÄ? w postaci filtru, czyli karnego obni??enia pozycji naszej domeny w wynikach wyszukiwania.

 

 

Historia domeny

 

Historia to kolejny czynnik wp??ywajÄ?cy na proces pozycjonowania. Chodzi tu o historiÄ? obecno??ci w indeksie wyszukiwarki. Nale??y sobie dopowiedzieÄ? na pytania:

 

* czy domena przez ca??y czas istnia??a w Sieci,

* czy by??y w tym okresie jakie?? przerwy,

* czy strona by?? karana wyrzuceniem z wyszukiwarki za stosowanie niedozwolonych metod pozycjonowania,

* czy strona nie s??u??y??a wcze??niej do promocji hazardu, pornografii albo rozpowszechniania wirus??w.

 

Odpowied?? na te pytania mo??e wydawaÄ? siÄ? oczywista, ale spotyka??em siÄ? ju?? z serwisami stomatolog??w, kt??re wcze??niej zawiera??y tre??ci pornograficzne, za co by??y wyrzucone z Google.

 

 

Hosting

 

Najlepiej jest, je??eli IP hostingu ma lokalizacjÄ? kraju, w kt??rym mamy zamiar siÄ? pozycjonowaÄ?, choÄ? nie jest to konieczno??Ä? dla serwis??w pozycjonowanych w Polsce. Lokalizacja hostingu, a w??a??ciwie numeru IP, bÄ?dzie mia??a znaczenie w przypadku kraj??w, w kt??rych m??wi siÄ? w jÄ?zykach u??ywanych w wielu miejscach na ??wiecie, np. angielskim, niemieckim czy hiszpa??skim.

 

W tym przypadku wa??ne jest to, aby u??ytkownicy z Londynu nie trafiali na strony z USA, Australii czy Nigerii. Google dostosowuje wyniki wyszukiwania na podstawie dw??ch podstawowych parametr??w: jÄ?zyka okre??lonego na podstawie tre??ci w serwisie oraz geolokalizacji opartej na IP hostingu i linkach przychodzÄ?cych.

 

Dlatego, je??eli np. chcemy dotrzeÄ? do obywateli Wielkiej Brytanii, musimy kupiÄ? tam hosting i postaraÄ? siÄ? o linki z serwis??w brytyjskich.

 

 

Meta tagi

 

Meta tagi sÄ? to elementy opisujÄ?ce nasz serwis, umieszczane w sekcji

, czyli niewidoczne w samym serwisie WWW.

 

W pierwotnym za??o??eniu meta tagi mia??y opisywaÄ? zawarto??Ä? danej podstrony i u??atwiaÄ? jej indeksowanie i opisywanie przez r????nego typu wyszukiwarki i katalogi. Powsta??a nawet do tego odpowiednia instrukcja.

 

Niestety, ju?? w??a??ciwie nikt siÄ? dzi?? nie stosuje do tych wytycznych, a serwisy majÄ?ce w pe??ni wype??nionÄ? czÄ???Ä?

sÄ? jak bia??e kruki.

 

W przypadku pozycjonowania interesujÄ? nas tylko trzy elementy:

 

1. Title - tytu?? dokumentu, kt??ry jest jednocze??nie tekstem pojawiajÄ?cym siÄ? w wynikach wyszukiwania niebieskÄ? czcionkÄ?, bÄ?dÄ?cy jednocze??nie linkiem do podstrony naszego serwisu.

Title ma bezpo??rednie znaczenie dla pozycjonowania. S??owa, kt??re chcemy promowaÄ?, powinny znajdowaÄ? siÄ? w tytule podstrony. Co wiÄ?cej, s??owa na poczÄ?tku

majÄ? wiÄ?ksze znaczenie dla wyszukiwarek ni?? te umieszczone dalej.<p> </p> <p> Wa??ne jest r??wnie??, aby ka??da podstrona mia??a indywidualny tytu?? opisujÄ?cy jej zawarto??Ä?. Niestety, wielu webmaster??w zapomina o tym, ustawiajÄ?c na sztywno ten sam tytu?? dla ca??ego serwisu albo uniemo??liwiajÄ?c edycjÄ? znacznika </p> <title> z poziomu administratora.<p> 2. Description - opis podstrony. Nie wp??ywa on na pozycjonowanie, jednak tre??Ä? z opisu pojawia siÄ? zazwyczaj w wynikach wyszukiwania i ma wp??yw na liczbÄ? przej??Ä? na naszÄ? stronÄ?. Dlatego warto zadbaÄ? o to, by by?? interesujÄ?cy.</p> <p> 3. Robots - okre??lanie dostÄ?pu do strony dla robot??w wyszukiwarek. W tym miejscu standardowo wpisujemy â?žindex" (indeksuj) i â?žfollow" (podÄ???aj za linkami w serwisie). Je??eli nie chcemy indeksacji lub podÄ???ania za linkami wpisujemy odpowiedni â?žnoindex" lub â?žnofollow" - dotyczy to np. koszyka zam??wie?? w sklepach. Jednak temat indeksacji i podÄ???ania za linkami jest g??Ä?bszy i wart oddzielnego artyku??u (dalsze czÄ???ci kursu).</p> <p> </p> <p> </p> <p><span style="font-size:18px"><span style="color:#9ACD32"><strong>Tre??Ä? serwisu</strong></span></span></p> <p> </p> <p>Podstawowa zasada brzmi: im wiÄ?cej niepowtarzalnej tre??ci w serwisie, tym lepiej. W tre??ci muszÄ? oczywi??cie wystÄ?powaÄ? s??owa kluczowe, kt??re chcemy pozycjonowaÄ?.</p> <p> </p> <p>W Sieci znajdziemy r????ne opinie na temat tego, ile procent tre??ci powinny stanowiÄ? s??owa kluczowe. Warto dodaÄ?, ??e istniejÄ? nawet narzÄ?dzia zliczajÄ?ce te dane.</p> <p> </p> <p>Zwykle wystarczy, ??eby dana fraza pojawi??a siÄ? na danej podstronie przynajmniej raz, chocia?? oczywi??cie lepiej, kiedy wystÄ?puje kilka razy.</p> <p> </p> <p>Powinni??my r??wnie?? unikaÄ? nienaturalnego powtarzania tej samej frazy w ka??dym zdaniu. Je??eli napiszemy standardowy tekst reklamowy o danym produkcie czy us??udze liczÄ?cy oko??o 1000-1500 znak??w, s??owo kluczowe wystÄ?pi w nim przynajmniej kilka razy. A to w zupe??no??ci wystarczy.</p> <p> </p> <p> </p> <p><span style="font-size:18px"><span style="color:#9ACD32"><strong>Linkowanie wewnÄ?trzne</strong></span></span></p> <p> </p> <p>W Internecie mo??na spotkaÄ? siÄ? z serwisami, kt??re by??y ca??kiem dobrze przygotowane do pozycjonowania, mia??y du??o tre??ci i wszystko by??oby dobrze, gdyby nie tzw. linkowanie wewnÄ?trzne. Chyba najczÄ?stszym b??Ä?dem jest brak konsekwencji na tym polu.</p> <p> </p> <p>W efekcie do strony g????wnej kierujÄ? przynajmniej trzy r????ne linki, np.:</p> <p> </p> <p> * mojastrona.pl</p> <p> * www.mojastrona.pl</p> <p> * www.mojastrona.pl/index.php</p> <p> </p> <p>Dla zwyk??ego u??ytkownika nie ma to ??adnego znaczenia i prawdopodobnie nawet nie zostanie przez niego zauwa??one. Ale dla robot??w wyszukiwarek ka??dy z tych link??w kieruje do innej podstrony.</p> <p> </p> <p>Takich b??Ä?d??w jest znacznie wiÄ?cej i tak naprawdÄ? do ka??dego serwisu trzeba podej??Ä? indywidualnie. Linkowanie wewnÄ?trzne jest bezpo??rednio powiÄ?zane z architekturÄ? serwisu, dlatego inne rozwiÄ?zania stosuje siÄ? w sklepie internetowym, inne na stronie firmowej, a jeszcze inne w portalu informacyjnym czy encyklopedii.</p> <p> </p> <p>Je??eli szukamy najlepszych rozwiÄ?za?? dla konkretnej strony, proponujÄ? sprawdziÄ?, jak robi to konkurencja, kt??ra jest najwy??ej w wynikach wyszukiwania. SprawdzajÄ?c kilka serwis??w z najwy??szych miejsc, znajdziemy wskaz??wki, jak zrobiÄ? to w swoim serwisie.</p> <p> </p> <p>Je??eli nie tworzymy serwisu za kilkana??cie lub kilkadziesiÄ?t tysiÄ?cy z??otych, taka â?žoptymalizacja" powinna wystarczyÄ?. W przypadku dro??szych serwis??w, warto wynajÄ?Ä? osobÄ?, kt??ra zajmie siÄ? optymalizacjÄ? pod wyszukiwarki. Zastosowanie dobrych i sprawdzonych rozwiÄ?za?? ju?? w momencie uruchamiania serwisu wp??ynie na jego obecno??Ä? i szybko??Ä? indeksacji w wyszukiwarkach, u??atwi te?? znacznie pozycjonowanie serwisu.</p> <p> </p> <p> </p> <p><span style="font-size:18px"><span style="color:#9ACD32"><strong>Przyjazne linki</strong></span></span></p> <p> </p> <p>Nie bÄ?dÄ? t??umaczy??, czym sÄ? i jak siÄ? je tworzy - ??atwo i szybko mo??na znale??Ä? informacjÄ? na ten temat w Google. CzÄ?sto spotkamy siÄ? ze zdaniem, ??e przyjazne linki nale??y stosowaÄ?, bo wp??ywajÄ? na pozycjonowanie. Okazuje siÄ? jednak, ??e bezpo??rednio nie wp??ywajÄ? na pozycjonowanie i majÄ? takÄ? samÄ? moc, jak â?žnieprzyjazne linki".</p> <p> </p> <p>Ca??y mit zwiÄ?zany z â?žprzyjaznymi linkami" zrodzi?? siÄ? z dw??ch rzeczy. Pierwsza to pogrubienie szukanej w wyszukiwarce frazy w linku do strony (je??eli ta fraza siÄ? tam znajduje), co mog??oby ??wiadczyÄ? o jej wa??no??ci. Jednak Google pogrubia r??wnie?? frazy w opisie, kt??ry nie ma wp??ywu na pozycje.</p> <p> </p> <p>Druga to wystÄ?powanie s????w kluczowych w linkach, w momencie gdy dany link nie posiada tzw. â?žanchor tekstu". W??wczas s??owa w linku majÄ? znacznie dla wyszukiwarek, choÄ? jest to efekt po??redni, a nie bezpo??redni mocy tego linku, gdy?? przynajmniej takÄ? samÄ? moc (jak nie wiÄ?kszÄ?) bÄ?dzie mia?? link bez s????w kluczowych, ale z dobrym â?žanchor tekstem".</p> <p> </p> <p> </p> <p><span style="font-size:18px"><span style="color:#9ACD32"><strong>Opisywanie zdjÄ?Ä? i obraz??w</strong></span></span></p> <p> </p> <p>Prawid??owe opisywanie obrazk??w ma wiÄ?ksze znaczenie na ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach grafik ni?? wp??yw na naturalne wyniki. Nie polecam wstawiania w ka??dy obraz czy zdjÄ?cie kilku czy kilkunastu fraz w postaci â?žalt".</p> <p> </p> <p>Nale??y siÄ? raczej skupiÄ? na prawid??owym opisywaniu zawarto??ci obraz??w, majÄ?c jednocze??nie na uwadze s??owa kluczowe, na kt??rych nam zale??y. Do sprawy podej??Ä? trzeba, jak do tworzenia tre??ci, czyli umieszczania s????w kluczowych w kilku procentach wszystkich obraz??w na stronie.</p> <p> </p> <p> </p> <p><span style="font-size:18px"><span style="color:#9ACD32"><strong>Mapa serwisu</strong></span></span></p> <p> </p> <p>IstniejÄ? dwie wersje mapy serwisu: XML i HTML. Promowana przez Google wersja XML ma znaczenie tylko dla du??ych serwis??w i tylko na poczÄ?tku ich istnienia, gdy?? pomaga w szybkiej indeksacji. P????niej jej znacznie dla pozycjonowania jest marginalne.</p> <p> </p> <p>Du??e znacznie ma natomiast wersja HTML - umieszczenie do niej linku na stronie g????wnej u??atwia poruszanie siÄ? robotom po naszym serwisie. Co wiÄ?cej, jest naturalnym linkowaniem wewnÄ?trznym.</p> <p> </p> <p>Dlatego w serwisach wiÄ?kszych ni?? kilka podstron, zalecam stosowanie wersji HTML. A przy odrobinie kreatywno??ci taka mapa mo??e byÄ? r??wnie?? interesujÄ?ca dla zwyk??ego u??ytkownika.</p>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 2 Posts
    • 518 Views
    • 1 Posts
    • 159 Views
    • 1 Posts
    • 179 Views
    • 1 Posts
    • 182 Views
    • 1 Posts
    • 87 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.