forest Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 NFC (z ang. Near Field Communication) to technologia umo??liwiajÄ?ca przekazywanie na niewielkÄ? odleg??o??Ä? danych za po??rednictwem fal radiowych. DziÄ?ki niej klienci mBanku i MultiBanku ju?? teraz p??acÄ? kartami zbli??eniowo, a wiÄ?c bez konieczno??ci podawania karty sprzedawcom i przeciÄ?gania jej przez czytniki terminali. Wkrótce przy tego typu p??atno??ciach bÄ?dÄ? mogli skorzystaÄ? tak??e z telefonu komórkowego. Z pilota??u realizowanego w ramach wspó??pracy mBanku, MultiBanku i organizacji Visa bÄ?dÄ? mogli skorzystaÄ? klienci banków, posiadajÄ?cy iPhone’y produkowane przez firmÄ? Apple. RozwiÄ?zanie zostanie oparte na aplikacji p??atno??ci zbli??eniowych Visa Mobile. W ramach testu p??atno??ci mobilnych NFC, u??ytkownik otrzyma nak??adkÄ? (adapter) iCarte na swój aparat Apple, wspó??pracujÄ?cÄ? z aplikacjÄ? Visa Mobile. Aplikacja docelowo bÄ?dzie bezp??atnie dostÄ?pna w internetowym sklepie AppStore. DziÄ?ki nak??adce i oprogramowaniu, klienci bÄ?dÄ? mogli p??aciÄ? zbli??eniowo za po??rednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposa??onych w terminale zbli??eniowe. Dostarczane przez mBank i MultiBank, z organizacjÄ? p??atniczÄ? Visa Europe, adaptery iCarte bÄ?dÄ? wspó??pracowaÄ? z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji. Zdecydowali??my siÄ? na uruchomienie pilota??u p??atno??ci mobilnych dla posiadaczy urzÄ?dze?? iPhone, poniewa?? to z nich nasi klienci najczÄ???ciej logujÄ? siÄ? do serwisu transakcyjnego. Statystyki pokazujÄ?, ??e w MultiBanku a?? 35 proc. wszystkich logowa?? realizowanych jest z telefonów Apple. Tak??e w mBanku odsetek ten jest wysoki i wynosi 20 proc. – wyja??nia Pawe?? Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowo??ci detalicznej, reprezentujÄ?cy mBank i MultiBank. - RozwiÄ?zanie przygotowane przez Visa umo??liwia zapoznanie siÄ? z nowÄ? formÄ? p??atno??ci rosnÄ?cej liczbie u??ytkowników smartphone’ów, a przy tym wyposa??a popularnego iPhone’a w kolejnÄ? wa??nÄ? funkcjÄ? – dodaje Pawe?? Kucharski. W pierwszym etapie pilota??u (trwajÄ?cym trzy miesiÄ?ce) z us??ugi p??atno??ci mobilnych skorzystajÄ? klienci – przede wszystkim cz??onkowie mRady, z??o??onej z klientów mBanku, oraz pracownicy obu banków. W drugim etapie do testowania rozwiÄ?zania zaproszone zostanÄ? osoby, które wcze??niej wezmÄ? udzia?? w konkursie og??oszonym na stronach internetowych banków. ??ród??o Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.