forest 7041 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zgłoś Share Opublikowano 19 Grudnia 2011 Do niedawna Google kasowało profile, które nie należały do osób prywatnych. Teraz jednak każda firma może założyć tam swój "fanpage". Odpowiedni link "utwórz stronę" znajdziemy w stopce serwisu, po mogęcym trwać długo przewinięciu zawartości serwisu. Dla ułatwienia podajemy link bezpośredni (https://plus.google.com/pages/create). Do wyboru jest kilka wariantów stron, wśród których każdy odnajdzie coś odpowiedniego: 🌍 Lokalna firma lub miejsce, czyli hotele, restauracje, miejsca, sklepy itp. 🛍️ Produkt lub marka, np. odzież, usługi finansowe, elektronika albo samochody. 🏢 Firma, instytucja lub organizacja. 🎨 Sztuka, rozrywka lub sport, tj. filmy, seriale, telewizyjne, muzyka, książki, widowiska itp. 🔍 Inne - kategoria dla wszystkich stron, które nie pasują powyżej. Następnie, w zależności od wyboru, wypełniamy wymagane pola. W przypadku firmy lokalnej wystarczy podać kraj i numer telefonu. W innym wypadku nazwę, opcjonalnie adres strony internetowej oraz ustawienia dostępu: jeżeli określisz, że strona związana jest z alkoholem, albo jest przeznaczona dla osób powyżej 18 albo 21 roku życia, Google+ zadba o blokowanie dostępu osobom młodym. Jeżeli wybraliście lokalną firmę, Google spróbuje ją zlokalizować w Google Places. Jeżeli jeszcze nie dodałeś firmy do map Google, nie znajdzie się ona na liście. W takim przypadku należy wybrać przedstawiony link i uzupełnić nazwę firmy, numer telefonu, adres i ogólną kategorię działalności. Dobrze jest to zrobić, ponieważ podczas lokalnego poszukiwania firmy przez Google internauta zobaczy Twoją lokalizację. W dodatku, po stworzeniu strony pod logiem widoczna będzie miniatura mapy, która pozwoli od razu odnaleźć lokalizację sklepu, restauracji czy hotelu, który prowadzisz. ✨ Warto zadbać o odpowiednią nazwę strony społecznościowej. Po pierwsze ze względów na pozycjonowanie, ale też na Google+ Direct Connect, który wkrótce pozwoli internautom znaleźć Twoją stronę wpisując w Google +nazwa firmy. Ten szybki sposób odnajdywania stron społecznościowych pozwoli Ci na zdobycie nowych fanów z wyszukiwarki w szybszy sposób. Pamiętajmy, że zakładając stronę na Google+, akceptujemy "warunki korzystania ze stron" (http://www.google.co.../pagesterm.html). Dokument ten dostępny jest po polsku i przedstawia zakres obowiązków i możliwości dla firm, które chcą się promować na Google+. Oto kilka ważniejszych wypisów z dokumentu: odpowiadasz za skutki działań osób, którym udostępnisz administracyjny dostęp do strony, stron nie można sprzedawać ani wynajmować bez zgody Google, treści publikowane na stronie muszą być zgodne z polityką treści (http://www.google.co...cy/content.html), dane o użytkownikach można zbierać dopiero po uzyskaniu od nich zgody i opublikowaniu polityki prywatności zgodnej z prawem, konkursy, loterie, oferty, kupony i inne promocje muszą być organizowane zgodnie z zasadami konkursów i promocji (http://www.google.co...testpolicy.html). Dokument ten mówi, że "nie można organizować promocji i konkursów (i innych) bezpośrednio na stronie na Google+". Można jednak poda link do strony, gdzie odbywa się promocja, na stronie nie można wyświetlać reklam pochodzących od innych podmiotów, jeżeli strona jest nieaktywna przez 9 miesięcy, Google może ją usunąć, wielokrotne naruszenie zasad może doprowadzić do zawieszenia konta Google+ albo całego konta Google. Po stworzeniu konta możemy przejść do jego wstępnej konfiguracji. Na początek poproszeni zostaniemy o podanie opisu. Warto pamiętać o wspomnieniu o słowach kluczowych , tak samo jak w tagu description meta w dokumencie HTML strony, ponieważ wpłynie to na pozycjonowanie naszego "fanpage'a". 📸 Podajemy też zdjęcie strony. Może to być plik z dysku albo zdjęcie z kamery internetowej. W każdym przypadku pojawi się narzędzie do obracania i kadrowania logo. Docelowy rozmiar grafiki to 200 na 200 pikseli. Dobrze wybrany obraz przyciąga uwagę i zaciekawia. Nie tylko jako główny element stworzonej strony, ale też gdy będziesz w przyszłości z ramienia strony komentować i plusować czyjeś wpisy. Wtedy zdjęcie wyświetli się w mniejszym rozmiarze, dlatego warto zwrócić uwagę, aby dobrze skalowało się do rozmiaru 48 na 48 pikseli. 🔔 W następnym kroku kreator zaproponuje nam powiedzenie kręgom o powstaniu strony. Jeżeli zgromadziłeś już w swoim prywatnym kręgu (liście znajomych) na Google+ osoby mogące być zainteresowane powstaniem nowej strony, możesz ich o tym poinformować na tym etapie. Jednak nawet jeżeli tego nie zrobisz teraz, możesz wrócić do tematu później. 🎉 Po skończeniu pracy z kreatorem strona jest już gotowa. Jest jednak kilka czynności, które warto jeszcze w trakcie startu wykonać. Wyświetlają się one zaraz po utworzeniu strony i wybraniu logo. Pierwszy przycisk przeniesie Cię do okna publikacji wpisów na tablicy. 👋 To dobry moment, żeby przywitać się z pierwszymi obserwatorami. Możesz dodać tekst, film, zdjęcie, link, inny plik albo lokalizację na mapie. Możesz też wybrać osoby, które wpis zobaczą. Dobrze jest w pierwszym wpisie napisać też mniej więcej, o czym będziesz informować na stronie, tak aby pierwsi fani wiedzieli, czego mogą się spodziewać. 🌐 W kolejnym kroku możesz podłączyć swoją witrynę. Możesz wybrać kilka wariantów plakietek reklamujących Twoją stronę społecznościową na stronie internetowej. Po wybraniu z listy odpowiedniego wariantu (plakietka standardowa, mała, ikona mała, średnia, duża, bez plakietki) pozostaje wybrać język polski i wkleić wyświetlony poniżej kod HTML w odpowiednie miejsce strony internetowej albo przekazać kod programiście. Jeżeli masz odpowiednie miejsce na stronie, warto umieścić plakietkę zamiast ikony, ponieważ internauta może jednym kliknięciem dodać stronę społecznościową do kręgów, a to zwiększa konwersję. 📋 Na liście zadań do wykonania znajdziesz też link do strony. Obecnie Google+ nie oferuje skracania linku do bardziej przyjazdnej postaci. Póki co więc link nie nadaje się na wizytówki, ale przyda się, aby został umieszczony w stopce newslettera, korespondencji, albo do podpisu na forum. Dobrze byłoby, aby internauci mogli w łatwy sposób się z Tobą skontaktować, np. zapytać o ofertę. Aby takie dane wprowadzić, przejdź do strony (klikając jej nazwę), wybierz zakładkę "O mnie" i "Edytuj profil". Teraz możesz uzupełnić informacje kontaktowe, zaktualizować podany wcześniej opis albo uzupełnić adres strony internetowej. W informacjach kontaktowych podaj adres e-mail, numer telefonu itp. 🕒 W przypadku firmy lokalnej zobaczysz w tej sekcji pola "numer telefonu", "adres" oraz nowość: godziny pracy. Możesz tutaj zdefiniować dla każdego dnia tygodnia godziny pracy. W konsekwencji wszystkich ustawień osoby, które odnajdą Twoją firmę przez Google+, będą mogły od razu przyjechać albo skontaktować się w czasie pracy zakładu. 🤝 Jakie jeszcze funkcje oferuje strona społecznościowa w Google+? Możesz tworzyć kręgi i dodawać do nich ludzi. Jednak aby to zrobić, najpierw oni muszą "zacyrkować" Twoją stronę. Standardowo dostępne są krę gi: klienci, VIP, członkowie zespołu i obserwowani. Oczywiście można też tworzyć własne kręgi i zmieniać ich widoczność. Możesz też umieścić przycisk "+1" na swojej stronie internetowej, aby zwiększyć promocję treści ze strony w nowym serwisie społecznościowym od Google (http://www.google.co...l/pl/+1/button/). Podobnie jak z poziomu zwykłego profilu użytkownika, strona może dawać plusy, komentować i udostępniać treści, wspominać inne osoby w swoich wpisach, blokować albo ignorować wybrane osoby. Możesz też kontrolować to, które elementy strony są widoczne i dla których osób. 🌟 Pamiętaj, że aktywność na stronie wpływa na jej popularność i zasięg, dlatego regularnie dodawaj świeże treści, angażuj swoich fanów i odpowiadaj na ich pytania, aby budować silną społeczność wokół swojej marki. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbus1023 0 Opublikowano 7 Maja 2012 Zgłoś Share Opublikowano 7 Maja 2012 Nie wiem jak wy, ale ja tego G+ nie trawie. Od gapili od FB i cieszą tyłki Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.