Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Do niedawna Google kasowało profile, które nie należały do osób prywatnych. Teraz jednak każda firma może założyć tam swój "fanpage". Odpowiedni link "utwórz stronę" znajdziemy w stopce serwisu, po mogęcym trwać długo przewinięciu zawartości serwisu. Dla ułatwienia podajemy link bezpośredni (https://plus.google.com/pages/create). Do wyboru jest kilka wariantów stron, wśród których każdy odnajdzie coś odpowiedniego:

🌍 Lokalna firma lub miejsce, czyli hotele, restauracje, miejsca, sklepy itp.

🛍️ Produkt lub marka, np. odzież, usługi finansowe, elektronika albo samochody.

🏢 Firma, instytucja lub organizacja.

🎨 Sztuka, rozrywka lub sport, tj. filmy, seriale, telewizyjne, muzyka, książki, widowiska itp.

🔍 Inne - kategoria dla wszystkich stron, które nie pasują powyżej.

Następnie, w zależności od wyboru, wypełniamy wymagane pola. W przypadku firmy lokalnej wystarczy podać kraj i numer telefonu. W innym wypadku nazwę, opcjonalnie adres strony internetowej oraz ustawienia dostępu: jeżeli określisz, że strona związana jest z alkoholem, albo jest przeznaczona dla osób powyżej 18 albo 21 roku życia, Google+ zadba o blokowanie dostępu osobom młodym. Jeżeli wybraliście lokalną firmę, Google spróbuje ją zlokalizować w Google Places. Jeżeli jeszcze nie dodałeś firmy do map Google, nie znajdzie się ona na liście. W takim przypadku należy wybrać przedstawiony link i uzupełnić nazwę firmy, numer telefonu, adres i ogólną kategorię działalności. Dobrze jest to zrobić, ponieważ podczas lokalnego poszukiwania firmy przez Google internauta zobaczy Twoją lokalizację. W dodatku, po stworzeniu strony pod logiem widoczna będzie miniatura mapy, która pozwoli od razu odnaleźć lokalizację sklepu, restauracji czy hotelu, który prowadzisz.

Warto zadbać o odpowiednią nazwę strony społecznościowej. Po pierwsze ze względów na pozycjonowanie, ale też na Google+ Direct Connect, który wkrótce pozwoli internautom znaleźć Twoją stronę wpisując w Google +nazwa firmy. Ten szybki sposób odnajdywania stron społecznościowych pozwoli Ci na zdobycie nowych fanów z wyszukiwarki w szybszy sposób.

Pamiętajmy, że zakładając stronę na Google+, akceptujemy "warunki korzystania ze stron" (http://www.google.co.../pagesterm.html). Dokument ten dostępny jest po polsku i przedstawia zakres obowiązków i możliwości dla firm, które chcą się promować na Google+. Oto kilka ważniejszych wypisów z dokumentu:

odpowiadasz za skutki działań osób, którym udostępnisz administracyjny dostęp do strony,
stron nie można sprzedawać ani wynajmować bez zgody Google,
treści publikowane na stronie muszą być zgodne z polityką treści (http://www.google.co...cy/content.html),
dane o użytkownikach można zbierać dopiero po uzyskaniu od nich zgody i opublikowaniu polityki prywatności zgodnej z prawem,
konkursy, loterie, oferty, kupony i inne promocje muszą być organizowane zgodnie z zasadami konkursów i promocji (http://www.google.co...testpolicy.html). Dokument ten mówi, że "nie można organizować promocji i konkursów (i innych) bezpośrednio na stronie na Google+". Można jednak poda link do strony, gdzie odbywa się promocja,
na stronie nie można wyświetlać reklam pochodzących od innych podmiotów,
jeżeli strona jest nieaktywna przez 9 miesięcy, Google może ją usunąć,
wielokrotne naruszenie zasad może doprowadzić do zawieszenia konta Google+ albo całego konta Google.

Po stworzeniu konta możemy przejść do jego wstępnej konfiguracji. Na początek poproszeni zostaniemy o podanie opisu. Warto pamiętać o wspomnieniu o słowach kluczowych 

, tak samo jak w tagu description meta w dokumencie HTML strony, ponieważ wpłynie to na pozycjonowanie naszego "fanpage'a".

📸 Podajemy też zdjęcie strony. Może to być plik z dysku albo zdjęcie z kamery internetowej. W każdym przypadku pojawi się narzędzie do obracania i kadrowania logo. Docelowy rozmiar grafiki to 200 na 200 pikseli. Dobrze wybrany obraz przyciąga uwagę i zaciekawia. Nie tylko jako główny element stworzonej strony, ale też gdy będziesz w przyszłości z ramienia strony komentować i plusować czyjeś wpisy. Wtedy zdjęcie wyświetli się w mniejszym rozmiarze, dlatego warto zwrócić uwagę, aby dobrze skalowało się do rozmiaru 48 na 48 pikseli.

🔔 W następnym kroku kreator zaproponuje nam powiedzenie kręgom o powstaniu strony. Jeżeli zgromadziłeś już w swoim prywatnym kręgu (liście znajomych) na Google+ osoby mogące być zainteresowane powstaniem nowej strony, możesz ich o tym poinformować na tym etapie. Jednak nawet jeżeli tego nie zrobisz teraz, możesz wrócić do tematu później.

🎉 Po skończeniu pracy z kreatorem strona jest już gotowa. Jest jednak kilka czynności, które warto jeszcze w trakcie startu wykonać. Wyświetlają się one zaraz po utworzeniu strony i wybraniu logo. Pierwszy przycisk przeniesie Cię do okna publikacji wpisów na tablicy.

👋 To dobry moment, żeby przywitać się z pierwszymi obserwatorami. Możesz dodać tekst, film, zdjęcie, link, inny plik albo lokalizację na mapie. Możesz też wybrać osoby, które wpis zobaczą. Dobrze jest w pierwszym wpisie napisać też mniej więcej, o czym będziesz informować na stronie, tak aby pierwsi fani wiedzieli, czego mogą się spodziewać.

🌐 W kolejnym kroku możesz podłączyć swoją witrynę. Możesz wybrać kilka wariantów plakietek reklamujących Twoją stronę społecznościową na stronie internetowej. Po wybraniu z listy odpowiedniego wariantu (plakietka standardowa, mała, ikona mała, średnia, duża, bez plakietki) pozostaje wybrać język polski i wkleić wyświetlony poniżej kod HTML w odpowiednie miejsce strony internetowej albo przekazać kod programiście. Jeżeli masz odpowiednie miejsce na stronie, warto umieścić plakietkę zamiast ikony, ponieważ internauta może jednym kliknięciem dodać stronę społecznościową do kręgów, a to zwiększa konwersję.

📋 Na liście zadań do wykonania znajdziesz też link do strony. Obecnie Google+ nie oferuje skracania linku do bardziej przyjazdnej postaci. Póki co więc link nie nadaje się na wizytówki, ale przyda się, aby został umieszczony w stopce newslettera, korespondencji, albo do podpisu na forum. Dobrze byłoby, aby internauci mogli w łatwy sposób się z Tobą skontaktować, np. zapytać o ofertę. Aby takie dane wprowadzić, przejdź do strony (klikając jej nazwę), wybierz zakładkę "O mnie" i "Edytuj profil". Teraz możesz uzupełnić informacje kontaktowe, zaktualizować podany wcześniej opis albo uzupełnić adres strony internetowej. W informacjach kontaktowych podaj adres e-mail, numer telefonu itp.

🕒 W przypadku firmy lokalnej zobaczysz w tej sekcji pola "numer telefonu", "adres" oraz nowość: godziny pracy. Możesz tutaj zdefiniować dla każdego dnia tygodnia godziny pracy. W konsekwencji wszystkich ustawień osoby, które odnajdą Twoją firmę przez Google+, będą mogły od razu przyjechać albo skontaktować się w czasie pracy zakładu.

🤝 Jakie jeszcze funkcje oferuje strona społecznościowa w Google+? Możesz tworzyć kręgi i dodawać do nich ludzi. Jednak aby to zrobić, najpierw oni muszą "zacyrkować" Twoją stronę. Standardowo dostępne są krę

gi: klienci, VIP, członkowie zespołu i obserwowani. Oczywiście można też tworzyć własne kręgi i zmieniać ich widoczność. Możesz też umieścić przycisk "+1" na swojej stronie internetowej, aby zwiększyć promocję treści ze strony w nowym serwisie społecznościowym od Google (http://www.google.co...l/pl/+1/button/). Podobnie jak z poziomu zwykłego profilu użytkownika, strona może dawać plusy, komentować i udostępniać treści, wspominać inne osoby w swoich wpisach, blokować albo ignorować wybrane osoby. Możesz też kontrolować to, które elementy strony są widoczne i dla których osób. 

🌟 Pamiętaj, że aktywność na stronie wpływa na jej popularność i zasięg, dlatego regularnie dodawaj świeże treści, angażuj swoich fanów i odpowiadaj na ich pytania, aby budować silną społeczność wokół swojej marki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
  • SzymonPajacyk changed the title to Jak założyć stronę firmową w Google+? Instrukcja krok po kroku

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.