Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
xidau123

Texture building in Houdini

Rekomendowane odpowiedzi

l8eLZJn.jpg

 

Texture building in Houdini

MP4 | 2 hrs 16 mins Audio: aac, 44100 Hz, stereo | Video: h264, yuv420p, 1280x720, 30.00 fps | 948MB

Genre: eLearning | Project Files Included

 

This training is primarily aimed at users ranging from a beginner to intermediate level. The main purpose of this training is to help users understand the texture and material building system in Houdini.

The training is split in two parts. The topics covered in this training range from a basic understanding of using color maps in Houdini. We then take a look at all the various patterns and noise maps that are in built in Houdini and use them for generating textures and displacement.

As we progress we also start to learn how to modify and distort UV maps to modify textures and also use the For Loop to generate complex repeating and random patterns. We end the lesson by building a simple custom shader using the base level physically based nodes that are available in Houdini.

All the topics are demonstrated by creating workable finished materials that can be used for production.

lesson plan

Introduction - A simple introduction to Surface model and comparison to the vray material

Bitmap - Understanding the basic color map in Houdini and recreating the 3dsmax bitmap functions in Houdini

2d Maps - Looking at a variety of 2d texture patterns available in Houdini

3d Maps - Using the various noise maps in Houdini which include, Turbulent noise, Worley and Voronoi cells and unified noise.

3d maps (contd.) - Continuing from the previous lesson we look at a few more noise maps

Glowing Cracks - Using the unified noise map to create a complex material and then making it emit light.

Parquet Flooring - Learning how to mix and composite and color correct textures via a small project of creating a parquet flooring material.

Marble Flooring - Creating a complex marble floor pattern using a variety of inbuilt maps to create a complex mask to mix textures together..

 

ab287d0a9e8291f069e73b5f7bd27eff.jpg

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 87 Views
    • 1 Posts
    • 220 Views
    • 1 Posts
    • 119 Views
    • 1 Posts
    • 233 Views
    • 1 Posts
    • 156 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.