Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
xidau123

FXPHD - MYA217 Maya Effects With Pasha Ivanov

Rekomendowane odpowiedzi

07997b0fbb24e1e8196570b8c58d1732.jpg

 

FXPHD - MYA217 Maya Effects With Pasha Ivanov

Pasha Ivanov | July 2013 | Audio: aac, 44100 Hz, mono | Video: h264, yuv420p, 1440x810, 23.98 fps | 4.67GB

Genre: eLearning

 

Class 1: Introduction and course overview. We look at Maya Particle Dynamics, Maya Fluids Dynamics and Maya Particle-Fluids Integration.

Class 2: In this class, we discuss Fluid/Particle Density and Velocity emission. We understand fluids: voxels, density, velocity, temperature, fuel. Then we explore particles: per-object vs per-particle and particle-velocity, per-particle. We set custom per-particle attributes to drive fluid dynamics. Work with conditional Per-Particle Expressions and Parameter Reference Per-Particle Expressions. Then we set the particles as fluid density and velocity emitters and control a fluid simulation driven with particles.

Class 3: In class 3 we fine tune our Fluid dynamics. We discuss external fields and understand the dynamic fields and their differences when used with Fluids. We use fields to control a fluid simulation. We look at caching particles and fluids and work with retiming the cache. Finally, we well render the fluids.

Class 4: In this class we finish up our fluid project from class 3.

Class 5: Python Writing in Maya. We work with Mel and/or Python and introduce the basic programming concepts. We look at practical code writing.

Class 6: Practical implementation of Python programming in production. We discuss custom tool writing with Python and PyQt.

Class 7: Continuing the exercise of custom tool writing, writing up a GUI for the tool to be used within Maya.

Class 8: Practical high resolution simulation with fluids and particles. We set up the scene and build particles simulations. We discuss fluid particle integration, caching, rendering and compositing.

Class 9: Finish practical high resolution simulation with fluids and particles.

Class 10: We build stylized fluids/particles and show step by step practical approach and implementation.

 

ab287d0a9e8291f069e73b5f7bd27eff.jpg

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 234 Views
    • 1 Posts
    • 110 Views
    • 1 Posts
    • 378 Views
    • 1 Posts
    • 191 Views
    • 1 Posts
    • 150 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.