Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

xidau123

Ezra Firestone - PinCommerce Course (WEBRips)

Rekomendowane odpowiedzi

149d221b6204363a1dfbb9ea3a63a7a4.jpg

Ezra Firestone - PinCommerce Course (WEBRips)

5xWEBRips | MP4/AVC, ~130 kb/s | 1154x720 | Duration: 7 hours | English: AAC, 126 kb/s (2 ch) | + 9 PDF Guides | 1.13 GB

Genre: Business, Job

 

Pinterest, the world's fourth largest social network, announced September 19, 2013 the impending rollout of their advertising platform. At that point, I'd already had my eye on them for quite some time - with warp-speed growth, a user base of 70% women, and an average user household income of over $100,000, Pinterest was shaping up to be an eCommerce marketer's dream!

 

Here's why: The whole point of Pinterest is for users to search and make lists (boards) of the things they want.

 

For an eCommerce retailer, there's nothing better than that: a large group of people with disposable income telling you exactly what they want by searching for it. It was only a matter of time before Pinterest monetized their platform by letting advertisers display messages to their users.

Pinterest Launched An Ad Network roi-pinterest-ads2

 

There were two aspects I was especially stoked for when the ad network rolled out (as any business owner and marketer would be). The network would be a combination of:

 

Query based visibility (people seeing ads based on what they've searched - a la Google) and Contextual visibility (people seeing ads based on demographic data points like age and gender - a la Facebook).

 

Unfortunately for me, Pinterest was only letting in a few fortune 500 retailers to test, so I was going to have to wait.

 

Disappointed as I was, it gave me time to consider the new opportunities; the eCommerce business is a long game where patience and consistency pay dividends, and I've been playing for a while. I remember when Google AdWords were 3 cents a click; I remember when Facebook launched and we were able to generate full price eCommerce sales for under $5 each.

What's The Pattern?

 

If you've been in the game a while, you may have noticed there's a pattern with the launch of these social ad networks: traffic starts off cheap and gradually gets more expensive.

 

This has to do with targeting.

 

When a new platform launches, they are still working out the kinks in the system and dialing in its targeting capabilities and platform functionality, so ads are cheap. As they hone the targeting and tracking, it becomes easier to show advertisers a positive return on ad spend, and as a result - ad prices go up.

 

Basically, new social ad networks use cheap ads to attract advertisers as paying beta testers for their fledgling platforms.

 

 

a2193ae0fcf334ef746306cca0e2fd79.jpg

ad3aa241a2a4e129292eb72b3af0511f.jpg

 

 

download.jpg

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 44 Views
    • 1 Posts
    • 319 Views
    • 1 Posts
    • 123 Views
    • 1 Posts
    • 80 Views
    • 1 Posts
    • 88 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.