Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
ken_uit_9x

Evidence-Based School Mental Health Services

Rekomendowane odpowiedzi

c6d02de621f627d4b343404e78e4fee3.jpg

Gayle L. Macklem - Evidence-Based School Mental Health Services: Affect Education, Emotion Regulation Training, and Cognitive Behavioral Therapy

Published: 2011-01-10 | ISBN: 1441979069, 1489982310 | PDF | 297 pages | 3.91 MB

 

The challenges of providing mental health services to school children are numerous and diverse, ranging from staffing shortages to insufficient funding to family resistance to administrative indifference. Yet with the U.S. Surgeon General estimating that approximately 20% of young people display signs of psychological problems, the need for such services - particularly for interventions that not only address mental health issues but also reinforce protective factors - is considerable.Evidence-Based School Mental Health Servicesoffers readers an innovative, best-practices approach to providing effective mental health services at school. The author draws on the widely used and effective three-tiered public health model to create a school-based system that addresses the emotional and behavioral needs of students most at risk for experiencing, or showing strong signs and symptoms of, emotional problems or disabilities. This prevention-oriented program adapts cognitive behavioral and other clinical therapies for use in primary through high school settings.In several concise, easy-to-read chapters, the author addresses such important topics as:

The rationale for building a three-tier mental health system in schools.

The importance of making emotion regulation training available to all students.

Designing strategies for adding affect education and emotion regulation training at each tier.

Providing empirical support for implementing CBT in school settings.

Preparing young children to benefit from school-based CBT.

Also included is an Appendix of specific group activities and exercises that can be put to use in the school setting.Evidence-Based School Mental Health Servicesis a must-have resource for researchers, scientist-practitioners, and graduate students in school psychology, clinical child psychology, pediatrics, psychiatry, social work, school counseling, education as well as for those who develop or influence public policy. And it is essential reading for any professional who is responsible for and interested in children's well-being and development.

 

Buy Premium Account To Get Resumable Support & Max Speed

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

 

Links are Interchangeable - No Password

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 15 Views
    • 1 Posts
    • 19 Views
    • 1 Posts
    • 142 Views
    • 1 Posts
    • 164 Views
    • 1 Posts
    • 183 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.