Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
caovantan

Udemy - Creating a Node Based Editor in Unity.3D

Rekomendowane odpowiedzi

b79dea9115ea3f5ddea46b7c90c4e4cf.jpg

Udemy - Creating a Node Based Editor in Unity 3D

MP4 | Video: 1280x720 | 65 kbps | 48 KHz | Duration: 5 Hours | 605 MB

Genre: eLearning | Language: English

 

Learn how to build your own custom Node Based editor directly inside of the Unity Editor, step by step.

Game development requires the involvement of many different types of dis[beeep]lines and people to complete. Often times the Game engine or software used to make the game, is very technical making it difficult for some dis[beeep]lines to work efficiently in. This is where the creation of artist / designer tools come into play. As a unity developer, learning how to create Visual Editor Tools for artists and designers is crucial to the productivity of your game development production.

 

This course will guide you through the process of developing your first visual node based editor that can be used for any sort of game development task. It will give you the underlying knowledge of saving out your nodes data, giving the user the ability to connect nodes, create nodes, and delete nodes. By the end of this course you will have a fully functional node based editor that you can extend to meet the needs of your game development project.

 

Read more:

What are the requirements?

 

You'll need a copy of Unity 3D

Basic Understanding of C#

Familiar with Unity and its interface

 

What am I going to get from this course?

 

Over 21 lectures and 4.5 hours of content!

Learn to create a visual node editor in Unity 3D

Learn to build custom Editor UI's with ease!

Learn to build your own Custom Editor Windows in Unity 3D

Understand how to create and save data created in your custom editor

Actually understand how to create visual nodes in a custom editor that can be hooked up into other nodes to produce logic.

 

What is the target audience?

 

This course is intended for anyone wanting to create their own custom game tools and editors within the Unity 3D game engine. Having a basic understanding of C# in Unity is all you will need to take this course.

If you are just starting out with Unity then it is recommended that you explore more of the C# language and understand how to create basic custom editors in Unity3D.

 

dd633c1bc0592b2aa49b24375dd14d9b.jpg

 

8faa5344d53198871c556ecae351735e.png

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 12 Views
    • 1 Posts
    • 11 Views
    • 1 Posts
    • 13 Views
    • 1 Posts
    • 11 Views
    • 1 Posts
    • 17 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.