Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
caovantan

Udemy - Create Flappy Game Mechanics.with Unity & PlayMaker

Rekomendowane odpowiedzi

7d4e5c7f46d33a5f27a0f291a54387c5.jpg

Udemy - Create Flappy Game Mechanics with Unity & PlayMaker

MP4 | Video: 1280x720 | 61 kbps | 44 KHz | Duration: 2 Hours | 264 MB

Genre: eLearning | Language: English

 

Learn to program the interactivity of a game like FlappyBird using Unity Physics and PlayMaker visual coding.

This course is a gentle introduction to small interactive games like Flappy Birds or other classics. Instead of making a clone, we will only go through the game mechanics: flapping or jumping, gravity and collisions, using Unity Physics.

 

The graphics will be deliberately crude: a white capsule and a few boxes. There are no textures, sprites, sounds or particle effects. We encourage you to make something of your own.

 

You'll need to know the basics of Unity: creating GameObjects, navigating the 3D Window and adjusting components. We'll use the popular Playmaker extension from the Asset store, which is a visual coding system, providing a Finite State Machine implementation, requiring no custom scripting. We go through every step from scratch, although the final result can be downloaded as a package for you to study.

 

Read more:

If you need help in setting up PlayMaker, you can start with the bonus chapter in the end, which also points you to a free non-commercial version of PlayMaker, if you are an educational user, but the regular version has regular sales on the Unity Asset Store, so pay attention.

 

So if you want to add some interactivity and make something fun, but don't know where to start, this is a good opportunity. And please share your results and make something unique.

 

What are the requirements?

 

This is not an introduction to Unity, so you should at least understand the basic concepts of GameObjects, Components, Scenes, Transforms and the Physics Engine

You should have access to PlayMaker, an addition to Unity. No other software is required.

What am I going to get from this course?

 

Over 18 lectures and 1.5 hours of content!

quickly develop small prototype games with the basic mechanics in place

set up the basic mechanics for a small Flappy-like game

understand the basics of PlayMaker in Unity

react on object collisions

manage the game progress with a basic Game Manager

What is the target audience?

 

This Unity course is meant for beginning game designers, who know how to use the Unity Basics, but want to apply PlayMaker, a visual programming system

This course explains the game mechanics, but skips any art or imagery.

This is not a course in custom C# or UnityScript programming.

We keep everything rather basic, so you understand every step of the way.

 

ce4772114410cd6882eb8eeabea2df98.jpg

 

8faa5344d53198871c556ecae351735e.png

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 16 Views
    • 1 Posts
    • 16 Views
    • 1 Posts
    • 17 Views
    • 1 Posts
    • 14 Views
    • 1 Posts
    • 24 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.