Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

caovantan

Cycles rendering engine in Blender.3D - Complete Guide

Rekomendowane odpowiedzi

d22fa84df4e803540f06a03560145878.jpg

Cycles rendering engine in Blender 3D - Complete Guide

MP4 | Video: 1280x720 | 73 kbps | 44 KHz | Duration: 5 Hours | 568 MB

Genre: eLearning | Language: English

 

A practical approach, from the very basics, on Cycles rendering in Blender; theory and practice, with resource files.

Cycles is a rendering engine, a program that transforms a 3D virtual environment into a 2D image, or render. It does this by making calculations of the lighting and shading of the scene, taking into account factors such as the nature of "physical" objects - their textures, the effects of refraction - in order to produce the end result.

 

From version 2.62 of Blender 3D, Cycles comes ready-installed, and since then the list of functionality has grown, with new features in each release.

 

This course is aimed at those who have a basic knowledge of Blender and want to know the features, functions and capabilities of Cycles rendering engine; a basic knowledge of Blender Render (materials, textures, lights) is recommended, yet not required.

 

Even those who already have a good knowledge of Cycles will find this manual useful , since they can expand and deepen the knowledge of the tools and key techniques of lighting and shading.

 

The manual deals with lighting, materials, shading and texturing, describing, through practical examples , the fundamental theoretical concepts to understand the rendering, allowing the reader to understand the mechanisms and meanings of certain operations and settings. In the appendix there are some hints about OSL, Render Passes Compositing, Toon Shading, and UV Unwrapping and Mapping.

 

This will make it possible to analyze patterns of nodes for Shaders retrieved from the Internet or other manuals understanding their functioning; you can also create your own patterns of Nodes and Materials composing the various tools wisely, starting with an analysis of what you want to achieve and the knowledge of the characteristics of the instruments of Cycles to easily get the desired results.

 

A url is provided in the book, to proceed to download blend files, textures, and other resources from the Internet (by the way, you can see the manual without the scenes blend files and accessories, as all scenes are described in detail and with numerous images provided with captions).

 

a7d50367f35be9f5f6626f762d83289e.jpg

 

8faa5344d53198871c556ecae351735e.png

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 143 Views
    • 1 Posts
    • 160 Views
    • 1 Posts
    • 138 Views
    • 1 Posts
    • 118 Views
    • 1 Posts
    • 173 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.