Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
xidau123

Gumroad - Making The HulkBuster By Romain Chauliac

Rekomendowane odpowiedzi

b5f875a7c74404a0a69aa095930e3eeb.jpg

Gumroad - Making The HulkBuster By Romain Chauliac

25Hrs | 21GB | Video: h264, yuv420p, 1280x720 | Audio: aac, 44100 Hz, 2 ch

Genre: eLearning | Language: English

 

In this Gumroad I'll show you about 25Hrs of work on how I did the HulkBuster using Maya, Cinema4D, UVLayout, SubstancePainter, Corona Render and Nuke!

It's for intermediate level, I show all the process from scratch to final render but without any audio comment and video are x2 speed-up to make them more dynamic and pleasant to watch.

1 - Modeling - 4Hrs

All the modeling is done in Maya, due to is powerful tools and my experienced workflow. If you want to understand this modeling workflow more in depth, I explain everything about it on Fuze Tutorial.

Here I show how I model the HulkBuster's upper body parts in HightPoly.

2 - UVs - 3Hrs

I did UVs using UV Layout, because it's one of the most powerful UV editing software and it's stand-alone. So you can use it in any pipeline, with any 3D application.

3 - Texturing - 2Hrs

For texturing I choose SubstancePainter, even if here we are'nt with a game asset but with a highPoly, I wanted to use the power of procedural texturing to speed-up the repetitive texture process. Thanks to SubstancePainter, we will only texture the head of the HulkBuster and it'll automatically texture all the body's 20k texture.

4 - Shaders and Render - 1H30

I choose Corona Render for Cinema4D to make the render. First to test this new render engine and because it's totally free in the version I use. The speed of this renderer is incredible and allow me to quickly render HD animation.

I'll show you how I build my shaders using Substance output in order to have a strong nice metal look and build some layered shaders with Blend Material and mask.

5 - Compositing - 1Hr

Finnally a bit of compositing with Nuke to add final touchs to the render animation. How to compose my .Exr MultiPass, subtle detail like Glow, CC, Denoise Glossy, Grain...

If you like the Artist / Author then please Support.

 

mORE INFO:

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

 

download.jpg

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 192 Views
    • 1 Posts
    • 196 Views
    • 1 Posts
    • 173 Views
    • 1 Posts
    • 148 Views
    • 1 Posts
    • 232 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.