Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
voyeurnice

Paul Bley, Tiziana Ghiglioni - Lyrics

Rekomendowane odpowiedzi

ob2zzbbltwcc.jpg

 

Artist: Paul Bley, Tiziana Ghiglioni

Title: Lyrics

Year Of Release: 1991

Label: Splasc(H) Recordsâ?Ž

Genre: Jazz / Vocal Jazz

Quality: Mp3 / 320kbps

Total Time: 52:14 min

Total Size: 117 MB

 

Tracklist

----------

01. Beginning

02. Long Ago (And Far Away)

03. Close

04. Don't Blame Me

05. Clime

06. Yesterdays

07. Current

08. Lover Man

09. Soulful

10. The More I See You

11. Ending V

 

 

Recorded in 1991, this disc gorgeously assembles two of the most lyric "voices" on one CD, Canadian pianist Paul Bley and Italian chanteuse Tiziana Ghiglioni, performing solo and duet in a series of originals and standards. Of the 11 tunes, Bley composed six, all of which are piano solos, which serve as preludes or postludes --depending on your point of view -- to the duets on the standards by Kern, Gershwin, Dorothy Fields/Jimmy McHugh, etc. Bley's compositions are all lyric songs, or songs without lyrics that follow a conventional form and are adorned by his usual lush pointillism. From "Beginning" to "Clime" to "Soulful," Bley digs very deep for the melodic invention only he can put across, stringing lines of arpeggios next to open mode chords and tying them together in a chromaticism of his own design. His triplets give way to staggered ninths and flatted fifths before working themselves out in a lyric line that is as complex as it is stunningly beautiful. As for the duets with Ghiglioni, she proves Bley's perfect foil -- especially on tunes like Gershwin and Kern's "Long Ago and Far Away." Ghiglioni allows the song to come through her voice; she has no need to "make it her own" by taming or twisting it to fit her oracular talent. She allows Bley to bring her the changes and she takes the melody elegantly, letting it come from her mouth as a song, not a vehicle for vocal stylishness. The same goes for "Lover Man," one of the finest versions ever recorded: As she allows the lyric to drip from her emotions and not vice versa, Bley picks it all up and polishes the tune, as the singing needs no assistance. The final duet, "The More I See You," is a revelation in symbiotic musicianship. Ghiglioni just barely anti[beeep]tes Bley's line as he holds back a fraction of a second to change the shape of his chord voicing to highlight the depth and dimension in Ghiglioni's singing. The song becomes not a sentimental piece of jazz' nostalgic past, but a living, breathing hymn to longing. And you can't ask for more than that. ~Thom Jurek

 

 

 

 

 

 

download.png

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

 

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 11 Views
    • 1 Posts
    • 9 Views
    • 1 Posts
    • 22 Views
    • 1 Posts
    • 33 Views
    • 1 Posts
    • 29 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.