Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
beers

Blur - Blur [1997] (2014)

Rekomendowane odpowiedzi

_772ce6fe48cf65d5a0b2f883951d0036.jpeg


Blur - Blur [1997] (2014) [96kHz/24bit]
Country: UK
Genre: Indie Rock, Alt. Rock, Britpop
Format: FLAC (*tracks)
Quality: Lossless [96kHz/24 bit]
Time: 56:53
Full Size: 1.22 GB


The Great Escape, for all of its many virtues, painted Blur into a corner and there was only one way out -- to abandon the Britpop that they had instigated by bringing the weird strands that always floated through their music to the surface. Blur may superficially appear to be a break from tradition, but it is a logical progression, highlighting the band's rich eclecticism and sense of songcraft. Certainly, they are trying for new sonic territory, bringing in shards of white noise, gurgling electronics, raw guitars, and druggy psychedelia, but these are just extensions of previously hidden elements of Blur's music. What makes it exceptional is how hard the band tries to reinvent itself within its own framework, and the level of which it succeeds. "Beetlebum" runs through the White Album in the space of five minutes; "M.O.R." reinterprets Berlin-era Bowie; "You're So Great," despite the corny title, is affecting lo-fi from Graham Coxon; "Country Sad Ballad Man" is bizarrely affecting, strangled lo-fi psychedelia; "Death of a Party" is an affecting resignation; "On Your Own" is an incredible slice of singalong pop spiked with winding, fluid guitar and synth eruptions; while "Look Inside America" cleverly subverts the traditional Blur song, complete with strings. And "Essex Dogs" is a six-minute slab of free verse and rattling guitar noise. Blur might be self-consciously eclectic, but Blur are at their best when they are trying to live up to their own pretensions, because of Damon Albarn's exceptional sense of songcraft and the band's knack for detailed arrangements that flesh out the songs to their fullest. There might be dark overtones to the record, but the band sounds positively joyous, not only in making noise but wreaking havoc with the expectations of its audience and critics.



7323b5de344cdb4ff91b3db1d0bba37c.jpg



https://www.youtube.com/watch?v=WAXnqjUfal4

941b20c9edbd76c98e7f7b431b5d2998.gif

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

01. Beetlebum (05:05)

02. Song 2 (02:01)
03. Country Sad Ballad Man (04:50)
04. M.O.R. (03:27)
05. On Your Own (04:25)
06. Theme from Retro (03:37)
07. You're So Great (03:35)
08. Death of a Party (04:33)
09. Chinese Bombs (01:24)
10. I'm Just a Killer for Your Love (04:11)
11. Look Inside America (03:49)
12. Strange News from Another Star (04:03)
13. Movin' On (03:43)
14. Essex Dogs (Includes 'Interlude') (08:10)

Damon Albarn - vocals, piano, keyboards, Hammond organ, acoustic guitar
Graham Coxon - electric and acoustic guitars, vocals on "You're So Great", theremin
Alex James - bass guitar
Dave Rowntree - drums, percussion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 7 Views
    • 1 Posts
    • 40 Views
    • 1 Posts
    • 132 Views
    • 1 Posts
    • 108 Views
    • 1 Posts
    • 44 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.