Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

beers

Fanny - Live on Beat-Club '71-'72 (2024)

Rekomendowane odpowiedzi

04def6a0f1e185169433193b165e0340.jpg


Fanny - Live on Beat-Club 71-72 (2024) 96-24
Genre: Rock, Blues
Format: FLAC (*tracks)
Quality: Lossless [96kHz/24 bit]
Time: 45:37
Full Size: 966.99 MB


Are you ready to hear the best live band of the early '70s? We at Real Gone Music have been privileged and proud to release Fanny's four classic Reprise albums, each a tuneful testament as to why they were the first all-female band signed to a major label. But there has always been a piece missing from the Fanny fable; for while the band hooked up with big-time producers and engineers like Richard Perry, Todd Rundgren, and Geoff Emerick, their studio albums never really were able to capture the sheer excitement they could generate in concert. However, buried away in a vault thousands of miles away from their Los Angeles base there long lay a recording that could make the Fanny myth a reality, one that could provide the emphatic answer as to why these four ladies were the hottest ticket on the Sunset Strip during the early '70s. Now, over 50 years later, its time-and their time-has come.



Live on Beat-Club '71-'72 presents the two sets Fanny recorded for the German TV show, mastered by Mike Milchner of Sonic Vision from hi-res mono files taken from the original videotape. Aside from the incendiary and incredibly tight performances, what immediately becomes apparent is that all four of these women were powerhouses in her own right. June Millington's stringbending Les Paul wizardry, her sister Jean's driving, melodic bass lines and Janis Joplin-esque vocals, Nickey Barclay's intricate yet somehow rocking keyboard work, and Alice de Buhr's precise, piston-like drumming punctuated by ferocious fills-put together Fanny was an overwhelming display of talent, Yet somehow, as these shows reveal, live they were greater than the sum of their parts. That's why getting these recordings released has long been a crusade for Alice, and why June tells the story in the accompanying liner notes (which feature contributions from June, Jean, and Alice) that the engineer who was assigned to do the transfers of all the Beat-Club material told her that their material was the best in the vault, better even than Hendrix.

7323b5de344cdb4ff91b3db1d0bba37c.jpg



https://www.youtube.com/watch?v=DStAU1-GyNg

https://www.youtube.com/watch?v=gFMObzwLbnI

941b20c9edbd76c98e7f7b431b5d2998.gif

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

01. Charity Ball (02:33)

02. Place in the Country (03:39)
03. Hey Bulldog (04:10)
04. Thinking of You (03:33)
05. Aint That Peculiar (04:22)
06. Blind Alley (04:20)
07. Special Care (04:24)
08. Borrowed Time (03:30)
09. Summer Song (04:20)
10. Knock on My Door (05:37)
11. Young and Dumb (05:09)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 71 Views
    • 1 Posts
    • 83 Views
    • 5 Posts
    • 252 Views
    • 5 Posts
    • 336 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.