Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
0DAYDDL

Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die - Chip Heath

Rekomendowane odpowiedzi

83d0d150f10a285bc5ba01588b44f8a4.jpg


pdf | 7.83 MB | English| Isbn:9781588365965 | Author: Chip Heath, Dan Heath | Year: 2007


Description:

NEW YORK TIMES BESTSELLER • The instant classic about why some ideas thrive, why others die, and how to make your ideas stick.



"Anyone interested in influencing others-to buy, to vote, to learn, to diet, to give to charity or to start a revolution-can learn from this book."-The Washington Post

Mark Twain once observed, "A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on." His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus news stories circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas-entrepreneurs, teachers, politicians, and journalists-struggle to make them "stick."

In Made to Stick, Chip and Dan Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the human scale principle, using the Velcro Theory of Memory, and creating curiosity gaps. Along the way, we discover that sticky messages of all kinds-from the infamous "kidney theft ring" hoax to a coach's lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony-draw their power from the same six traits.

Made to Stick will transform the way you communicate. It's a fast-paced tour of success stories (and failures): the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of the Mother Teresa Effect; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice.

Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winning ideas-and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick.

Category:Awards, Psychology, Business, Social Sciences, Marketing & Sales, Social Sciences - General & Miscellaneous, Psychology - Theory, History & Research, Marketing, Interpersonal Relations - Psychology, Marketing - General & Miscellaneous, Social Psychology, Christian Scientist Monitor's Best General Nonfiction of 2007








Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 2 Views
    • 1 Posts
    • 1 Views
    • 1 Posts
    • 5 Views
    • 1 Posts
    • 5 Views
    • 1 Posts
    • 11 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.