Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
bookworm79

Practical GPU Graphics with wgpu and Rust

Rekomendowane odpowiedzi

bffb53fe1cafcbc4c9839520bcbbbfa3.webp
Free Download Jack Xu, "Practical GPU Graphics with wgpu and Rust: Creating Advanced Graphics on Native Devices and the Web in Rust Using wgpu - the Next Graphics API"
English | 2022 | ASIN: B09QP6Q8QC | PDF | pages: 471 | 21.6 mb
wgpu is the next-generation graphics API and future standard in Rust for both native devices and the web, aiming to provide modern 3D graphics and computation capabilities using the GPU acceleration. This book provides all the tools you need to create advanced 3D graphics and GPU computing in Rust using this new wgpu API.

First, this book will take you through the development environment for building wgpu applications in Rust, and then introduce Rust and wgpu basics, shader programs, GPU buffers, and rendering pipelines. Next, you will learn how to create primitives and simple objects in wgpu. As you progress through the chapters, you will get to grips with advanced wgpu topics, including 3D transformations, lighting calculations, colormaps, and textures. At the same time, you will learn how to create advanced 3D wgpu objects, including various 3D wireframes, 3D shapes, and simple and parametric 3D surfaces with colormaps and textures, as well as beautiful 2D and 3D fractal images described by complex functions. In addition, you will explore new wgpu features such as the compute shader and storage buffers, and use them to simulate large particle systems.
By the end of this book, you will have the solid skills you need to build your own GPU-accelerated graphics and computing applications on both native devices and the web in Rust with the wgpu API.
The book includes:
- Development environment and tools for creating wgpu apps in Rust.
- Rust and wgpu basics, WGSL shaders, and rendering pipeline.
- Primitives and simple shapes in wgpu.
- 3D transformations, model, viewing, projection, and various coordinate systems.
- GPU buffers, uniform buffer objects, animation, and camera controls.
- Normal vectors, lighting model, ambient, diffuse, and specular light calculations.
- UV coordinates, texture mapping.
- Color model, colormaps, and color interpolation.
- 3D shapes, wireframes, surfaces, and 3D charts.
- 2D and 3D fractal images created in the fragment shader.
- Compute shaders, storage buffers, and large particle system simulation.


Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Links are Interchangeable - Single Extraction

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 4 Views
    • 1 Posts
    • 4 Views
    • 1 Posts
    • 8 Views
    • 1 Posts
    • 11 Views
    • 1 Posts
    • 9 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.