Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
0DAYDDL

Why It's OK to Be Amoral - Ronald de Sousa

Rekomendowane odpowiedzi

1519cf218df735b022d152f0cb3adb38.jpg


pdf | 11.28 MB | English| Isbn:9781040165348 | Author: Ronald de Sousa | Year: 2024


Description:

Why It's OK to Be Amoral argues that self-righteous moralism has replaced religion as a source of embattled and gratuitous certainties. High-minded moral convictions invoke the authority of sacred moral truths, but there are no such truths. In reality, moral passions are rooted in atavistic emotional dispositions and arbitrary social conventions.


While public and private discourse is saturated with guilt, shame and righteous indignation, professional philosophers, under cover of clever argumentation, promote the utopian idea that all practical questions have uniquely right answers-providing that you adopt the right moral principles. But their justifications for those principles appeal to contested 'foundations', among which no rational adjudication is possible. Moreover, because there are two discrepant ways of understanding motivation, our access to agents' true reasons is never sufficiently reliable to warrant moral praise or blame. Finally, every agent has a wide diversity of reasons for action, yet moralists claim that some reasons trump all others, because they are 'moral' reasons. Since these too must be grounded in facts, that amounts to double counting some reasons.
Having exposed these aspects of the institution of morality, this book suggests that if we cannot abstain altogether from moralising, we can at least try to use it against itself.
Key Features

[*]Describes and criticises seven approaches to the question, Why should I do or not do X?
[*]Develops an original objection to the idea of identifying a domain of moral reasons: namely, that it amounts to the unwarranted double counting of a subset of our reasons.
[*]Describes two ways of thinking about reasons and choices, and explains how the discrepancy between them makes it impossible to assess an agent's motivation reliably enough to warrant moral praise or blame.
[*]Outlines the subtle changes in attitude involved in espousing amoralism, without giving up on rational choices and honest political commitments.









Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 14 Views
    • 1 Posts
    • 21 Views
    • 1 Posts
    • 135 Views
    • 1 Posts
    • 123 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.