Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Courses2024

Build a Dynamic Combat System in Godot 4!

Rekomendowane odpowiedzi

639acad0c3ea97159f1454dac2f9212e.jpeg
Free Download Build a Dynamic Combat System in Godot 4!
Published 10/2024
Created by Thomas Yanuziello
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English | Duration: 9 Lectures ( 2h 11m ) | Size: 1.4 GB

Attack, block, dodge, and shoot projectiles with your characters in a real-time, action adventure combat system!
What you'll learn
Blend movement and action animations together in real time.
Synchronize hit and hurt boxes with animations to deal or avoid damage.
Lock onto enemies, changing the behaviour of the player character and camera.
Control enemies with AI scripts to detect, chase, and attack the player.
Requirements
Students should have completed "Inventory & Shops in Godot"
Or have a Godot project ready with a playable character and enemies to fight.
Description
Welcome to my course on Combat in Godot!You're welcome to join our discord server to work on this course alongside your peers.This course is a continuation of Inventory & Shops in Godot, but can be followed and applied to any project that involves characters engaging in combat. In this course, we will cover locking on to a target, strafing locomotion, attacking, getting hit, dodging, blocking, shooting projectiles, and basic enemy AI.When you're done, you'll have a complex combat system for your game that is easily adjusted to fit how you want your game to play. You'll also learn useful skills for working with the Godot game engine; organizing and designing your projects to be more scalable. You will be learning how to code with GD script, with everything explained in detail. We will apply object oriented design principles in our scripts; Inheritance, Encapsulation, Abstraction, and Polymorphism, to keep them organized, customizable, and reusable for a project of any size.All of the project files are also available on GitHub if you need to review the project as it was after completing each lesson. These videos were recorded using Godot version 4.3. The project starts with assets from KayKit's Character & Dungeon Remastered Packs made by Kay Lousberg, Basic GUI Bundle made by Penzilla, and Fantasy Icons Pack made by Shikashi. All are available to download for free on itch. Extra sound effects made by Valenspire are also included and are available from FreeSound.
Who this course is for
First time game developers, or anyone switching over to the Godot engine from other engines.
Experienced 2D game developers who are interested in learning about 3D.
Anyone who has completed beginner tutorials but would like to learn real game infrastructure that is scalable.
Homepage

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Screenshot








Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

No Password - Links are Interchangeable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 3 Views
    • 1 Posts
    • 4 Views
    • 1 Posts
    • 4 Views
    • 1 Posts
    • 6 Views
    • 1 Posts
    • 3 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.