Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
bookbb

Selling Sexy Victoria's Secret and the Unraveling of an American Icon

Rekomendowane odpowiedzi

e509e71f85bf370563c571c6ecd01cb4.webp
Selling Sexy: Victoria's Secret and the Unraveling of an American Icon by Lauren Sherman, Chantal Fernandez
English | October 8, 2024 | ISBN: 1250850967 | 320 pages | PDF | 16 Mb
The story of how Victoria's Secret skyrocketed from a tiny chain of boutiques to a retail phenomenon with more than $8 billion in annual sales at its peak―all while defining an impossible beauty standard for generations of American women―before the brand's tight grip on the industry finally slipped

Victoria's Secret is one of the most influential and polarizing brands to ever infiltrate the psyche of the American consumer. Almost right at its start in the late 1970s, the company developed a cult following for its glamorous catalogs. Back then, shoppers had few alternatives to the stodgy department stores that sold most of the nation's intimate apparel. By 1982, the founders of Victoria's Secret avoided bankruptcy by selling to Les Wexner, the fast-fashion pioneer behind the Limited, whose empire of mall brands would go on to dominate American retail for forty years.
Wexner turned Victoria's Secret into a multibillion-dollar business, and the brand's cultural influence soared thanks to its airbrushed advertisements and annual televised fashion show, which drew millions of viewers each year. Its supermodel spokeswomen, the sweet but sultry Angels, personified a new American beauty standard.
But as our definition of beauty expanded, Victoria's Secret failed to evolve and reached a crisis point. Meanwhile, Wexner became increasingly known for his complicated relationship with sex trafficker Jeffrey Epstein, his former financial adviser and confidant.
Selling Sexy expertly draws from sources within Victoria's Secret and across the industry to examine the unprecedented rise of one of the most innovative brands in retail history―a brand that today, under new ownership, is desperately trying to seduce shoppers again.

Download Links

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 7 Views
    • 1 Posts
    • 9 Views
    • 1 Posts
    • 8 Views
    • 1 Posts
    • 6 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.