Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
bookbb

BOOM! SPLAT! Comics and Violence

Rekomendowane odpowiedzi

ec6f48611fd302d0f4aa54928a2f4c2e.webp
BOOM! SPLAT!: Comics and Violence
by Jim Coby, Joanna Davis-McElligatt
English | 2024 | ISBN: 1496850041 | 245 Pages | PDF | 4.4 MB

In 1954, the culture, distribution, and content of comics forever changed. Long a mainstay of America's reading diet, comic books began to fall under the scrutiny of parent groups, church leaders, and politicians. The bright colors and cheaply printed pulp pages of comic books that had once provided an escape were suddenly presumed to house something lascivious, insidious, and morally corrosive. While anxieties about representations of violence in comics have largely fallen to the wayside since the moral panic of the 1950s, thematic and symbolic visual depictions of violence remain central to the comics form. BOOM! SPLAT! Comics and Violence examines violence in every iteration-physical violence enacted between people and their environments, formal and structural violence embedded in the comics language itself, representations of historical violence, and ways of reading and seeing violence.
BOOM! SPLAT! is composed of fifteen essays from renowned comics scholars and is organized thematically into four sections, including an examination of histories of violence, forms of violence, modes and systems of violence, and political and social violence. Chapters focus on well-known comics and comics creators, such as Steve Ditko, Hulk, X-Men, and the Marvel universe, to newspaper cartoon strips, postwar graphic novels, revolution, civil rights, trauma, #blacklivesmatter, and more. BOOM! SPLAT! serves as a resource to scholars and comics enthusiasts who wish to contemplate and confront the permutations, forms, structures, and discourses of violence that have always animated cartoons.
Through this interrogation, our understanding of violence moves beyond the immediately physical and interpersonal into modes of ephemeral, psychological, and ideological violence. Contributors fill critical gaps by offering sustained explorations of the function of manifold violences in the comics language-those seen, felt, and imagined. The essays in this collection are critically necessary for understanding the current and historical role that violence has played in comics and will help recognize how cartooning imbricates, resists, and expands our thinking about and experiences of violence.


Download Links

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 14 Views
    • 1 Posts
    • 13 Views
    • 1 Posts
    • 13 Views
    • 1 Posts
    • 22 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.