Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
bookbb

Dreaming in Ensemble How Black Artists Transformed American Opera

Rekomendowane odpowiedzi

ad6c670dc97169f235e3250b83744c8b.webp
Dreaming in Ensemble: How Black Artists Transformed American Opera
by Lucy Caplan
English | 2025 | ISBN: 0674268512 | 336 Pages | True ePUB | 35 MB

A revelatory new account of Black innovation in American opera, showing how composers, performers, and critics redefined the genre both aesthetically and politically in the early twentieth century.
The inauguration of a "golden age" in Black opera is often dated to 1955, when Marian Anderson became the first Black singer to perform in a leading role at New York's Metropolitan Opera. Yet Anderson's debut was actually preceded by a rich Black operatic tradition that developed in the first half of the twentieth century. Lucy Caplan tells the stories of the Black composers, performers, critics, teachers, and students who created this vibrant opera culture, even as they were excluded from the genre's most prominent institutions. Their movement, which flourished alongside the Harlem Renaissance, redefined opera as a wellspring of aesthetic innovation, sociality, and antiracist activism.
Caplan argues that Black opera in the early twentieth century had decidedly countercultural ambitions. In opera's sonic grandeur and dramatic maximalism, artists found creative resources for expressing the complexity of Black life. The protagonists of this story include composers Harry Lawrence Freeman and Shirley Graham, whose operas boldly interpreted Black diasporic history; performers Caterina Jarboro and Florence Cole-Talbert, who both starred in the racially fraught role of Aida; and critics Sylvester Russell and Nora Holt, who wrote imaginatively about the genre in the Black press. Yet Caplan also focuses on the many Black students, amateurs, opera house staff, and listeners who contributed indelibly to opera's meanings.
With the creation of new companies, choruses, and audiences, opera not only circulated in the Black public sphere but itself became a public sphere with radical potential.


Download Links

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 4 Views
    • 1 Posts
    • 14 Views
    • 1 Posts
    • 13 Views
    • 1 Posts
    • 11 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.