Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Courses2024

Udemy - Practical game design - A masterclass with Pascal Luban pt.1

Rekomendowane odpowiedzi

b15dfab870448f3b6069d475c8eb7edf.webp
Free Download Udemy - Practical game design - A masterclass with Pascal Luban pt.1
Published: 3/2025
Created by: Pascal Luban
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Level: Beginner | Genre: eLearning | Language: English + subtitles | Duration: 24 Lectures ( 3h 25m ) | Size: 4.1 GB

Learn how to build solid gameplay and a game system with my step-by-step method.
What you'll learn
Description of all the components needed to build a game system
Guidelines to design a strong gameplay
Game design checklist to guide the development of a solid and coherent game system
Guidelines to define the engagement features of a game system
Guidelines to define the support features of a game system
Requirements
Playing video games, even as a casual player
Description
From what end should you start designing a video game?The correct answer is to define its gameplay first.But how to proceed?A game system is like a complex clockwork, with many components interacting with each other. Designing a solid game system can be daunting.However, each component is simple to understand, and if you know how to design them, you can build a coherent and effective game system.In this class, I will teach you how to make the critical choices for each component:What are the key components you need to design?What are the fundamental rules you must follow to design them?In which order should you design them to build a coherent game system?I use plenty of examples to help you understand the concepts.To help you design your game, I provide exercises and a unique tool: A checklist to ensure you ask the right questions and don't forget key aspects of a solid game system.What I will share with you is based on my 29+ years of experience as a game designer. I worked as the lead designer on numerous home consoles and mobile games: Alone In The Dark - The New Nightmare, two Splinter Cell games, Wanted - Weapons of Fate, Fighters Uncaged, etc. I was also a design consultant for some of the most professional studios and publishers: Activision, DICE, Sony, Pixel Federation, and Bohemia Interactive.By the end of this class, you will know how to design your gameplay and a game system.
Who this course is for
Aspiring game designers
Anyone who want to develop their own video game
Game producers that need to assess the content of a game system
Homepage:

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.



Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

No Password - Links are Interchangeable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 10 Views
    • 1 Posts
    • 5 Views
    • 1 Posts
    • 7 Views
    • 1 Posts
    • 3 Views
    • 1 Posts
    • 7 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.