Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Courses2024

Udemy - Creating a 3D Puzzle Escape Game with Unity and C#

Rekomendowane odpowiedzi

eb676b654b855b86d1479ff85f637889.webp
Free Download Udemy - Creating a 3D Puzzle Escape Game with Unity and C#
Published: 4/2025
Created by: Paul Hadizad
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Level: Beginner | Genre: eLearning | Language: English | Duration: 24 Lectures ( 6h 56m ) | Size: 5.26 GB

Creating a 3D Puzzle Escape Game with Unity and C#
What you'll learn
Game Design Concepts - Structuring a compelling escape room experience.
Puzzle Mechanics - Implementing key-based locks, hidden objects, and logical challenges.
Player Interaction - Enabling item collection, inventory management, and puzzle-solving.
Game Logic & Scripting - Using scripting (e.g., C# in Unity) to bring the game to life.
Requirements
Pc or Laptop
Description
1. Understanding Game Design & PlanningBefore we start building, we will go over the key elements that make a great escape game: ==> How to structure an engaging escape room experience ==> Designing puzzles that are fun and challenging ==> Placing clues and items logically to guide the player2. Creating the 3D Game EnvironmentYou will learn how to build a realistic house where the game takes place. This includes: ==> Setting up rooms, furniture, and decorations ==> Adding lighting and atmosphere to create an immersive experience ==> Creating interactive objects like doors, drawers, and secret compartments3. Implementing Puzzle MechanicsThe core of your game will be the puzzles! You'll learn how to add different types of challenges, such as: ==> Item-based puzzles - Finding a key to unlock a door ==> Code puzzles - Using clues to figure out a combination lock ==> Object interactions - Moving furniture to reveal hidden items ==> Logic puzzles - Arranging objects in the right order to trigger an event4. Player Interaction & Inventory SystemWe will implement systems that allow players to interact with objects, pick up items, and use them later. This includes: ==> Clicking on objects to examine and collect them ==> Creating an inventory system to store and use collected items ==> Combining items to solve more complex puzzles5. Game Logic & ScriptingTo bring everything to life, we will use scripting (such as C# in Unity) to: ==> Control how objects react to player actions ==> Implement timers, triggers, and conditions for puzzles ==> Manage game progress and story elements
Who this course is for
This course is perfect for beginners and intermediate developers who want to create puzzle-based games with interactive environments. Whether you're a game development enthusiast or someone looking to expand your skills, you'll find value in this step-by-step guide.
Homepage:

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.



Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

No Password - Links are Interchangeable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 9 Views
    • 1 Posts
    • 5 Views
    • 1 Posts
    • 7 Views
    • 1 Posts
    • 2 Views
    • 1 Posts
    • 7 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.