Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
bookbb

García Lorca at the Edge of Surrealism The Aesthetics of Anguish

Rekomendowane odpowiedzi

71a44c5890b4d154d8262e818a22702f.webp
David F. Richter, "García Lorca at the Edge of Surrealism: The Aesthetics of Anguish"
English | ISBN: 1611485754 | 2014 | 312 pages | PDF | 2 MB
García Lorca at the Edge of Surrealism: The Aesthetics of Anguish examines the variations of surrealism and surrealist theories in the Spanish context, studied through the poetry, drama, and drawings of Federico García Lorca (1898-1936). In contrast to the idealist and subconscious tenets espoused by surrealist leader André Breton, which focus on the marvelous, automatic creative processes, and sublimated depictions of reality, Lorca's surrealist impulse follows a trajectory more in line with the theories of French intellectuals such as Georges Bataille (1897-1962), who was expelled from Breton's authoritative group. Bataille critiques the lofty goals and ideals of Bretonian surrealism in the pages of the cultural and anthropological review Documents (1929-1930) in terms of a dissident surrealist ethno-poetics. This brand of the surreal underscores the prevalence of the bleak or darker aspects of reality: crisis, primitive sacrifice, the death drive, and the violent representation of existence portrayed through formless base matter such as blood, excrement, and fragmented bodies.

The present study demonstrates that Bataille's theoretical and poetic expositions, including those dealing with l'informe (the formless) and the somber emptiness of the void, engage the trauma and anxiety of surrealist expression in Spain, particularly with reference to the anguish, desire, and death that figure so prominently in Spanish texts of the 1920s and 1930s often qualified as "surrealist." Drawing extensively on the theoretical, cultural, and poetic texts of the period, García Lorca at the Edge of Surrealism offers the first book-length consideration of Bataille's thinking within the Spanish context, examined through the work of Lorca, a singular proponent of what is here referred to as a dissident Spanish surrealism. By reading Lorca's "surrealist" texts (including Poetaen Nueva York,Viaje a la luna, and El público) through the Bataillean lens, this volume both amplifies our understanding of the poetry and drama of one of the most important Spanish writers of the twentieth century and expands our perspective of what surrealism in Spain means.
Read more

Download Links

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 16 Views
    • 2 Posts
    • 198 Views
    • 1 Posts
    • 28 Views
    • 1 Posts
    • 26 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.