Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • X-Site.pl - Twoje miejsce w sieci
  • X-Site.pl - Twoje miejsce w sieci
  • X-Site.pl - Twoje miejsce w sieci
bookbb

The Languages of Western Tonality

Rekomendowane odpowiedzi

1c2b06a97febc29912d82cc3b80391da.webp
The Languages of Western Tonality by Eytan Agmon
English | PDF (True) | 2006 | 295 Pages | ISBN : 3642395864 | 14.9 MB
Tonal music, from a historical perspective, is far from homogenous; yet an enduring feature is a background "diatonic" system of exactly seven notes orderable cyclically by fifth. What is the source of the durability of the diatonic system, the octave of which is representable in terms of two particular integers, namely 12 and 7? And how is this durability consistent with the equally remarkable variety of musical styles - or languages - that the history of Western tonal music has taught us exist? This book is an attempt to answer these questions. Using mathematical tools to describe and explain the Western musical system as a highly sophisticated communication system, this theoretical, historical, and cognitive study is unprecedented in scope and depth. The author engages in intense dialogue with 1000 years of music-theoretical thinking, offering answers to some of the most enduring questions concerning Western tonality. The book is divided into two main parts, both governed by thecommunicative premise. Part I studies proto-tonality, the background system of notes prior to the selection of a privileged note known as "final." After some preliminaries that concern consonance and chromaticism, Part II begins with the notion "mode." A mode is "dyadic" or "triadic," depending on its "nucleus." Further, a "key" is a special type of "semi-key" which is a special type of mode. Different combinations of these categories account for tonal variety. Ninth-century music, for example, is a tonal language of dyadic modes, while seventeenth-century music is a language of triadic semi-keys. While portions of the book are characterized by abstraction and formal rigor, more suitable for expert readers, it will also be of value to anyone intrigued by the tonal phenomenon at large, including music theorists, musicologists, and music-cognition researchers. The content is supported by a general index, a list of definitions, a list of notation used, and two appendices providing the basic mathematical background.

[/b]

Download Links

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    • 1 Posts
    • 3 Views
    • 1 Posts
    • 4 Views
    • 1 Posts
    • 3 Views
    • 1 Posts
    • 14 Views
    • 1 Posts
    • 9 Views

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.