Skocz do zawartości

Aktywacja nowych użytkowników
Zakazane produkcje

  • X-Site.pl - Twoje miejsce w sieci
  • X-Site.pl - Twoje miejsce w sieci
  • X-Site.pl - Twoje miejsce w sieci
bookbb

Neoconstructivism The New Science of Cognitive Development

Rekomendowane odpowiedzi

fb020bba9a9b2045979c794940b7581c.webp
Scott Johnson, "Neoconstructivism: The New Science of Cognitive Development"
English | 2009 | pages: 382 | ISBN: 0195331052 | PDF | 4,8 mb
Arguments over the developmental origins of human knowledge are ancient, founded in the writings of Plato, Aristotle, Descartes, Hume, and Kant. They have also persisted long enough to become a core area of inquiry in cognitive and developmental science. Empirical contributions to these debates, however, appeared only in the last century, when Jean Piaget offered the first viable theory of knowledge acquisition that centered on the great themes discussed by Kant: object, space, time, and causality. The essence of Piaget's theory is constructivism: The building of concepts from simpler perceptual and cognitive precursors, in particular from experience gained through manual behaviors and observation.

The constructivist view was disputed by a generation of researchers dedicated to the idea of the "competent infant," endowed with knowledge (say, of permanent objects) that emerged prior to facile manual behaviors. Taking this possibility further, it has been proposed that many fundamental cognitive mechanisms - reasoning, event prediction, decision-making, hypothesis testing, and deduction - operate independently of all experience, and are, in this sense, innate. The competent-infant view has an intuitive appeal, attested to by its widespread popularity, and it enjoys a kind of parsimony: It avoids the supposed philosophical pitfall posed by having to account for novel forms of knowledge in inductive learners. But this view leaves unaddressed a vital challenge: to understand the mechanisms by which new knowledge arises.
This challenge has now been met. The neoconstructivist approach is rooted in Piaget's constructivist emphasis on developmental mechanisms, yet also reflects modern advances in our understanding of learning mechanisms, cortical development, and modeling. This book brings together, for the first time, theoretical views that embrace computational models and developmental neurobiology, and emphasize the interplay of time, experience, and cortical architecture to explain emergent knowledge, with an empirical line of research identifying a set of general-purpose sensory, perceptual, and learning mechanisms that guide knowledge acquisition across different domains and through development.

Download Links

Ukryta Zawartość

    Treść widoczna tylko dla użytkowników forum DarkSiders. Zaloguj się lub załóż darmowe konto na forum aby uzyskać dostęp bez limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania.